stayfocused.webblogg.se

Grill & Träning

Söndag 15 mars

Kategori: Träning

Hej Bloggen.
Idag är det den 15 mars och nu har jag inte många veckor kvar tills jag ska sluta min bulk. Mitt mål är att väga ca 82 kg tror dock inte att jag kommer att nå den siffran, hamnar nog på ca 81 kg och det är jag nöjd med. Träningen går mycket bättre under bulk än när man deffar, man orkar mer och lyfter tyngre. Efter att i förra veckan testat att träna med ett ryggbälte kunde jag öka vikterna med 50% vid marklyft och vid knäböj med 25%. Vilken skillnad och framför allt mycket bättre teknik och hållning, det var verkligen värt sina pengar att införskaffa detta bälte. Nästa söndag har jag bokat in en tid med min PT för att åter gå igenom marklyft som har blivit en av mina favorit övningar på gymmet. Detta pass ser jag fram emot och hoppas kunna slipa lite på min teknik men framför allt minimera skaderisken nu när man börjar lyfta tyngre. När det gäller maten har jag slarvat lite med den app som jag använder för att hålla koll på vad jag äter och inte äter. Jag bör ligga på strax över 3000 kcal / dag och ca 2.5 - 3g protein per kg kroppsvikt. Vissa dagar glömmer jag helt enkelt att lägga in information men jag har rätt bra koll på hur jag ligger till. Det är inte lika viktigt nu under bulk som under deff då måste jag ha stenkoll på vad jag kan och bör stoppa i mig.
 
Veckans kaloriintag har varit följande:
Kaloriintag / per dag ca 3000 kcal = 21000 kcal per vecka
Protein per dag ca 3 g / per kg kroppsvikt = 240 g protein
Söndag - Information saknas  (genomsnitt 2500 kcal / 180g protein)
Måndag - Information saknas (genomsnitt 2500 kcal / 180g protein)
Tisdag 2711 kcal - 215 g protein
Onsdag 3009 kcal - 245 g protein
Torsdag 2672 kcal - 191 g protein
Fredag 3597 kcal - 262 g protein
Lördag 2362 kcal - 167 g protein
 
Kaloriintag denna vecka = ca 19351
 
Dagens vikt.
 
Förra veckan
 
Nu är det bara till att köra hårt ca 2 veckor till och den 1 April börjar en kontrollerad deffperiod.
Ha en bra vecka / Jim