stayfocused.webblogg.se

Grill & Träning

Pulled Pork

Kategori: BBQ Grillning

Med ett brinnande intresse för grillning och BBQ , är detta en av de bästa rätter att göra på grillen.
Det tog nästan 18 timmar och den längsta grillning jag gjort hittills, brukar annars ta ca 16 timmar.
Temperaturen på grillen har legat stadigt på ca 110 grader så köttbiten i detta fallet fläskkarré har legat och myst i många timmar. Innan jag la den på grillen körde jag en rub på Magic Dust jag brukar göra detta kvällen innan och plasta in det i plastfolie. Sedan lägger jag det i kylen över natten. Ta fram köttet någon timme innan det ska på grillen så det får rumstemperatur. Vid detta läget brukar jag injecera köttet med lite äppeljuice och lite av rubben. Här kommer lite bilder och en länk på hur jag gjorde.