stayfocused.webblogg.se

Grill & Träning

Söndag 28 Mars

Kategori: Träning

Hej bloggen.
Det är nu gått 2 veckor sedan jag gjorde mitt senaste inlägg, tyvärr fick jag avstå från 1 veckas träning under vecka 11 men nu är jag igång igen. Förra veckas träning gick förhållandevis bra något osäker på vikterna framförallt om jag skulle orka knäböj, nu börjar det blir lite för tungt för att våga pressa sig för hårt. Ett litet misstag och skadorna kommer bli ett faktum så på måndagsträning kände jag lite försiktigt på vikterna.

Så här såg veckans pass ut.


Måndag 29/2
Pass A:
  • Knäböj – 3 x 10 (100kg) 1x 10 (90kg)
  • Hantelpress – 4 set, 5 reps       (kg/reps 36)
  • Stångrodd – 5 set, 5 reps          (kg/reps 95)
Tisdag 22/3
Pass B:
  • Knäböj – 5 set, 5 reps              (kg/reps 127,5)
  • Militärpress – (3,2,0,4,1)           (kg/reps 52,5)
  • Marklyft – 1 x 3  (100kg) 1 x 3 (90kg)
Torsdag 24/3
Pass A:
  • Knäböj – 5 set, 5 reps               (kg/reps 130)
  • Hantelpress – 5 set, 5 reps       (kg/reps 38)
  • Stångrodd – 5 set, 5 reps           (kg/reps 97,5)
Reflektion över veckans pass:
 
Måndagens träning var mest att få känna på vikterna , träning sitter mycket i huvudet och jag blev osäker om jag skulle orka. Det blev ett litet pass för att få igång ett samspel mellan musklerna och pannbenet igen.
 
Tisdagens träning - Knäböj tbx till mitt vanliga schema och klarade 5 set med 5 reps på 127.5 kg
Militärpress - orkade knappt lyfta stången en mycket tuff övning som gjorde slut på mig helt i 3:dje set. Marklyft har börjat sänka vikterna för att kunna bibehålla min teknik, några kilo extra och tekniken blir för dålig.Får öka sakta tills tekniken sitter ordentligt.
 
Torsdagens träning - Knäböj här ligger jag nu på 130 kg och tänker stanna ett tag på denna vikt. Hantelpress klarade jag alla 25 reps förutom i sista lyftet där jag tappade vikten precis när jag var klar.